עבירות מין  הן סוג עבירות שקשורות במיניות ושמשלבות פגיעות פיסיות ו/או נפשיות בקורבן העבירה. אלו עבירות שיכולות לכלול מגע גופני, הצגת מראות מיניים לעיני אדם, דיבורים בעלי אופי מיני, מעשים מיניים באמצעות האינטרנט ועוד.

לאחרונה נתפסות עבירות המין כעבירות חמורות שלא ניתן להתעלם מהן.

ככלל,  בתי המשפט נוטים להחמיר בענישה עם עברייני מין ולשלחם לתקופות מאסר ארוכות.

בעקבות חקיקת החוק למניעת הטרדה מינית בתי המשפט החלו מתערבים במקרים שבעבר נחשבו להתנהגות מקובלת ונורמאלית ביחסים בין שני המינים.

בישראל מידי שנה נפתחים אלפי תיקים בחשד לביצוע עבירות מין חמורות אף שבפועל מוגשים רק מאות מספר של כתבי אישום בעבירות אלו מידי שנה.

המשמעות של נתונים אלו היא כפולה: מצד אחד מרבית התיקים נסגרים מבלי שהוגש כתב אישום בגין אותן תלונות ומאידך כאשר מוגש כתב אישום וכאשר בתי המשפט מרשיע בסופו של הליך, ייטה הוא לגזור עונש חמור ככלל.

הסיבה לפערים האלו נעוצה במקרים רבים בעובדה כי עבירות מין מבוצעות בדרך כלל בחדרי חדרים וכאשר קיימת גרסת המתלונן/ת אל מול גרסת החשוד/ה בלבד.

מדובר בסיטואציה היוצרת מצב משפטי מורכב וייחודי יחסית: שכן ייתכן כי באותו מצב, כאשר מדובר בעבירה שאיננה עבירת מין, היה התיק נסגר וכתב אישום כלל לא היה מוגש.

בדומה אולי לעבירות צאוורון לבן ניתן משקל מכריע לפרשנות הפלילית של המעשים.

כלומר, גם אם לא קיימת מחלוקת שאירוע עובדתי מסוים אכן התרחש עדיין אין משמעות הדבר כי אכן בוצעה עבירת מין  .

הפרשנות שניתנת לאירוע מסוים תלויה בעיקר בצורה בה הדברים מוצגים על ידי הצדדים לו.

בסוג זה של עבירות שבהן ישנה משמעות רבה לגרסת החשוד או החשודה, ההבדל בין סגירת התיק  או זיכוי לבין הרשעה וריצוי מאסר ארוך עלול להיות דק עד מאוד.

לעורך הדין המייצג יכולת להשפיע החל מהייעוץ הראשוני לפני החקירה וכלה בהתנהלות אל מול המשטרה והפרקליטות.

המשמעות היא שלעיתים רבות קיימת לעורך הדין יכולת השפעה  הנוגעת להחלטה אם לשחרר חשוד ממעצר , האם לסגור התיק או אם לאו וכן בהחלטה הנוגעת לזיכוי או הרשעת נאשם.

ייצוג עורך הדין בעבירות מין הוא משימה מורכבת הדורשת מקצועיות, מחשבה עמוקה וניסיון רב . על עורך הדין לדעת לייחד ולאפיין כל מקרה ומקרה על כל נסיבותיו.

למשרד עורכי הדין מנשה אלמוג ניסיון רב בייצוג בעבירות מין החל משלב החקירה , השימוע  ובהמשך בבתי המשפט השונים .

לעורכי הדין מנשה ואלמוג ניסיון בייצוג במגוון רחב של עבירות מין, בעבירות שבוצעו בתוך המשפחה או אל מול סוכן משטרתי וכלה בעבירות הנגזרות מהן דוגמת  עבירות סחיטה ואיומים.

למשרד מנשה אלמוג ניסיון בייצוג בעבירות מין קלות כבחמורות בבתי המשפט השלום, המחוזי ובבית המשפט העליון .

צור איתנו קשר

השאר פרטיך ואנו נחזור בהקדם