בשונה מחיילים , אנשי קבע ומילואים משרתי צה”ל  אשר נידונים לרוב בבתי הדין הצבאיים, שוטרים וסוהרים אשר נחשדים ונאשמים בפלילים נידונים בבתי המשפט הפליליים בדומה לאזרחים ואחרים.

אולם, שוטרים ואנשי שב”כ נחקרים ע”י המחלקה לחקירות שוטרים השייכת למשרד המשפטים ואילו סוהרים נחקרים ע”י היחידה לחקירת סוהרים השייכת ליחדת להב 433 של משטרת ישראל.

מי שאמון על הגשת כתבי אישום בעניינם של שוטרים ואנשי שב”כ היא פרקליטות המחלקה לחקירות שוטרים ומי שאמון על הגשת כתבי אישום בעניינם של סוהרים הן לרוב  פרקליטויות המחוזות השונים .

בדומה לצה”ל, לשכת עורכי הדין ,נציבות שירות המדינה ועוד גופים אחרים קיימת לשירות בתי הסוהר ולמשטרת ישראל מערכת של דין משמעתי פנימי שבסמכותו להטיל סנקציות ועונשים שונים .

חלק מסמכויות הדין המשמעתי חופפות לסמכויות הדין הפלילי לדון בנוגע לאפשרות לשפוט בגין ביצוע עברות מסוימות.  במקרים רבים בידי עורך הדין המייצג יכולת להשפיע על ההחלטה האם יוגש נגד שוטר לדוגמה כתב אישום או לחילופין האם יידון עניינו בבית הדין המשמעתי המשטרתי.

ייצוג שוטרים, וסוהרים מחייב יכולת העמקה והיכרות עם נהלי הגופים האלו, צורות העבודה והסמכויות הנתונות להם.

לעורכי הדין אלמוג ומנשה ניסיון בייצוג שוטרים וסוהרים החשודים ונאשמים בעבירות פליליות כמו גם היכרות עם הנהלים והפקודות , צורות העבודה והפרקטיקה הנוהגת.

צור איתנו קשר

השאר פרטיך ואנו נחזור בהקדם