עבירות אלימות במשפחה כוללות שלל עבירות שבוצעו במסגרת התא המשפחתי. מדובר בעבירות שנעברו כלפי בן או בת זוג כגון תקיפה או איומים  ו/או בעבירה שנעברה כלפי קטין או חסר ישע במשפחה. חוק העונשין מחמיר עם עבירות שבוצעו במסגרת התא המשפחתי.

חשוב לציין כי ההגדרה של עבירות האלימות במשפחה אינה כוללת רק עבירות של אלימות פיזית אלא קשת רחבה של מעשים ובהם איומים, עבירות מין, אלימות מילולית ואלימות כלכלית .

תחום עבירות אלימות במשפחה נחשב לתחום משפטי מורכב ורגיש מאד מכוון שמעורבים בו רגשות רבים ועוצמתיים, סכסוכים קשים  ולעיתים רבות גם פגיעה בילדים חסרי ישע.

בשנים האחרונות ישנה עליה חדה במודעות לנושא עבירות האלימות במשפחה ולצידה גם עליה במודעות לנושא תלונות השווא, השכיחות במיוחד במהלך הליכי גירושין.

בתיקי עבירות אלימות במשפחה אנו עדים פעמים רבות לשינוי בגרסאות נפגעי העבירה, ובהם ילדים  בנות או בני זוג בעקבות לחץ או איום המופעל כנגדם מצד קרוב משפחה.

מאפיין נוסף של עבירות האלימות במשפחה הינו התעקשות גופי התביעה לבקש להחזיק את הנאשם או הנאשמת במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים .

סיקור תקשורתי אינטנסיבי, עוצמת האמוציות המאפיינות את המקרים האלו וכן הסטטיסטיקה העגומה של אירועים קשים שאירועו בעקבות שחרורים לחלופות מעצר או היעדר מתן מענה הולם מצד הרשויות הן לרוב אלו שמניעות את גופי התביעה בעמדתם הנוקשה.

לאור ריבוי המקרים ועליית הנושא לתודעה הציבורית נוקטים גם בתי המשפט בזהירות גדולה מאוד בהכריעם אם להותיר חשוד או חשודה במעצר או לשחררם לחלופה.

העונשים המוטלים בגין עבירות אלו תלויים בחומרתן , בכמותן ובמשך הזמן בו הן בוצעו.

יחד עם זאת, במקרים המתאימים נותנים בתי המשפט משקל משמעותי להליך טיפולי אותו  עבר הנאשם ולהמלצות שירות המבחן בעניינו.

לעורכי הדין אלמוג ומנשה ניסיון רב בטיפול בתיקים מסוג זה וכן הצלחות מרובות.

נוסף על הניסיון בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלימות במשפחה קיים למשרדינו ניסיון עבר רב בטיפול בתיקים מסוג זה גם מצד התביעה,  נתון המעניק יתרון מובנה והיכרות מרובה של השיקולים המשפיעים והמכריעים בעת הטיפול בתיקים אלו.

צור איתנו קשר

השאר פרטיך ואנו נחזור בהקדם